طراحان و توسعه دهندگان وب سایت
W-P-L-O-C-K-E-R-.-C-O-M - 404 Error - page not found
متاسفانه صفحه ای که شما به دنبال آن هستید یافت نشد
می توانید مراجعه کنید به صفحه اصلی

آخرین مطالب

افزایش پیج رنک گوگل
افزایش پیج رنک گوگل

در شرایطی که میلیون ها سایت،وبلاگ و وب سایت در اینترنت بر سر جایگاه بالاتر در بین نتایج جستجو رقابت می کنند ، کسب رتبه در موتورهای جستجو کار سخت و دشواری است و کسانی در این میان موفق هستند که بر نحوه عملکرد موتورهای جستجو آگاه باشند و خود را با اصول مورد نظر جستجو گرها سازگار کنند .

معیار گوگل برای این ارزیابی یا «رنکینگ»، لینک ها، اسم ها و اعتبار شما نزد دیگر صفحات اینترنت می باشد و بر اساس نمره یا رنک(RANK)  مخاطبانتان و تعداد آنان، اهمیت شما را مشخص می کند. این ارزیابی ثابت نمی باشد، در واقع گوگل هر چند ماه یک بار در اینترنت جستجو (SURF) می کند و رنک صفحات را کم و زیاد می کند.

سایت ها و وبلاگ ها پیج رنک های مختلفی دارند. معتبرترین سایت‌های اینترنتی اعم از گوگل، یاهو، بی بی سی، W3.ORG، نیویورک تایمز، MSN، بلاگر و چندین و چند سایت دولتی و غیر دولتی دیگر دارای نمره 9 یا 10 می باشند که دارنده بیشترین رنک پیج در اینترنت می باشند.

PAGE RANK چه کاربردی دارد؟

اینکه PAGE RANK  به چه دردی می خورد !! ساده است ، رتبه بندی گوگل بر صورت می‌گیرد.

سوال این است ، پس از یک درخواست کلمه کلیدی از گوگل ، آدرس وب سایت‌ها و صفحات دیگر چگونه نمایش داده می شود، جواب راهگشا است ، براساس PAGE RANK یا رتبه هر صفحه اینترنتی که شامل نتیجه جستجو می شود.

فرض کنید صفحهA دارای رنک2، صفحه B عدد 6 و C نمره 4 را داراست ، کلمه یزد در تمام صفحات بعنوان کلمه کلیدی لحاظ شده است

یک کاربر کلمه یزد را جستجو می کند در میان آدرس صفحات یافته شده صفحات A, B , C لحاظ می شود اما گوگل ابتدا B بعد صفحه C و در نهایت A را نمایش می دهد ، پس رنک گوگل در جستجو ها حرف اول را می‌زند.

آگاهی از PAGE RANK وبلاگ یا وب سایتمان

با این تفاسیر به اهمیت این سیستم گوگل پی برده اید. شاید بپرسید که چگونه می توان به نمره یا رنک یک وبلاگ یا وب سایت پی برد؟  برای این مهم چندین راه وجود دارد

به عنوان اولین راه می توان به سایت های مخصوصی که از جانب گوگل اداره می شوند مراجعه کرد. به عنوان مثال می توان به سایت HTTP://WWW.PRCHECKER.INFO  مراجعه کرد. با مراجعه به این سایت با وارد کردن اسم وبلاگ خود از امتیاز آن در گوگل آگاه می شوید.

نرم افزارهای PAGERANK

راه دیگر نصب کردن نوار ابزار یا TOOLBAR گوگل می باشد، که برای دریافت این برنامه به سایت گوگل HTTP://WWW.TOOLBAR.GOOGLE.COM  اینجا هم کلیک کنید

راه دیگر استفاده از نرم افزار PAGERANK-WEAVER می باشد. این نرم افزار به شما این قابلیت را می دهد که پیج رنک های رقیب هایتان را یک جا جمع بندی شده یا تحلیلی ببینید. به عنوان مثال شما یک کلمه کلیدی را در قسمت جستجوی این برنامه تایپ و کلیک می کنید.

کمی صبر می کنید، نرم افزار شروع به جستجو، تجزیه و تحلیل می کند. سپس به شما نتایجی را کارنامه وار می دهد. در آن ابتدا تعداد کل لینک های یافته شده و در ردیف های پایین تر تعداد تفکیکی آنها را بر حسب پیج رنک های مختلف نشان می دهد. مثلا می گوید 20 سایت با پیج رنک 6 به این کلمه یا سایت لینک داده اند.

چگونگی یک پیج رک PAGE RANK مناسب دست یابیم

همانطور که می‌دانید، سیستم رتبه بندی گوگل در دوره‌های زمانی خاصی مجددا سایت‌های موجود را رتبه‌بندی می‌کند و سایت‌های زیادی در این میان با کاهش رتبه مواجه می‌شوند. در این مقاله می خواهیم در مورد روش‌های جلوگیری از کاهش رتبه و همچنین راه های کسب امتیاز صحبت کنیم.

1- تنوع در لینک ورودی:

یکی از بهترین مکان‌هائی که مشتریان می‌توانند سایت شما را پیدا کنند موتورهای جستجو هستند. اما شما نباید فقط به این بسنده کنید. شما بایستی سعی نمائید لینک سایتتان را در سایت‌های دیگران منتشر کنید.
یکی از پارامترهائی که در تعیین رتبه سایت شما موثر است، میزان لینکهائی است که سایت‌های دیگر به سایت شما داده‌اند. با معرفی سایت شما در دیگر سایتها علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان جدیدی از آن سایتها به سراغ سایت شما خواهند آمد، رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهد یافت.

به طور خلاصه می توان اینگونه بیان کرد: سعی کنید توسط دیگر وبلاگها یا وب‌سایت‌ها به شما لینک داده شود اگر لینک شما یک سویه و ورودی باشد تنها دیگران به وبلاگتان لینک دهند رتبه شما افزایش می یابد .لینک دوسویه یعنی لینکها در هر دوطرف باشد که امتیاز کمتری دارد و اگر تنها لینک دیگر سایت‌ها و وبلاگها را یک سویه بگذارید، به طور شدید نمره شما کم می شود .

نرم افزار رتبه بندی چنین محاسبه می کند که هر چقدر بیشتر به یک صفحه اینترنتی لینک داده شده باشد پس از اهمیت خاصی برخوردار است .

توجه داشته باشید که تلاش برای افزایش رتبه وبلاگ و سایتی بی محتوا یا کم محتوا کار بیهوده ایست ، آنچه بیش از همه در بالا بردن رتبه شما در موتورهای جست و جو نقش دارد میزان محتوای سایت شماست، پس تلاش خود را بیشتر بر روی محتوای خود متمرکز کنید و بدانید که اگر محتوای بهتری ارائه کنید از سوی دیگران مورد حمایت قرار خواهید گرفت.

2- استفاده از سایت‌های با رتبه بالا:

نکته دیگر اینکه سعی کنید از سایت‌هائی که رتبه بالائی دارند برای اضافه کردن لینک استفاده کنید. فرستادن اخبار مربوط به سایت شما به‌همراه لینک سایت به سایت‌های خبری با رتبه بالا، یا حتی ارائه مقالات سایت‌تان در سایت‌های با رتبه بالا می‌تواند تاثیر مناسبی در افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما داشته باشد.

3- نام دامنه مناسب :

تا حد امکان سعی کنید از  نام دامنه  کوتاه استفاده نمائید. بسیاری از افراد در معرفی حضوری یک وب سایت ، نامهای کوتاه‌تر را به سادگی معرفی می‌کنند و شنوندگان هم آسانتر نامهای کوتاه را به خاطر می‌سپارند. این نکته را فراموش نکنید که راحتی نام اثر غیرمستقیم دارد

یک کارشناس SEO در وبلاگش آورده بود که سعی کنید در نام دامنه یاهمان آدرس اینترنتی وبلاگ و وب سایت خود از دو مقوله بهره ببرید اول، از کلمات معنادار لاتین بهره ببرید به خصوص کلمات کلیدی در گروهی گه نگارش می کنید؛ کلمات فارسی با حروف انگلیسی به شدت رتبه شما را کاهش می دهد، می توانید از دامینی مشابه دامین های مشهور با رنک بالا استفاده کنید .

4- استفاده از تبلیغات معمولی :

سعی کنید نام سایت خودتان را بر روی خودکار یا اجناس تبلیغاتی دیگر منتشر کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود اضافه خواهید نمود. این توصیه شاید بطور مستقیم باعث افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما نشود اما بطور غیر مستقیم در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو موثر خواهد بود.

5- استفاده از محصولات با قابلیت توزیع :

ارائه کتاب‌های الکترونیکی یا مقالات مفید یا حتی ارائه محصولات نرم‌افزاری رایگان در سایت شما، کمک زیادی به افزایش بازدیدکنندگان و همچنین معرفی سایت شما در دیگر سایت‌ها و در نتیجه افزایش رتبه شما خواهد داشت.

6- بررسی وضعیت لینک‌های سایت :

همیشه در معرفی سایت‌های دیگران در سایت‌تان مراقب باشید. بسیاری از این نوع سایت‌ها بعد از مدتی لینکشان را عوش می‌کنند یا اینکه بدلیل مشکلات فنی درست کار نمی‌کنند. سعی کنید مجموعه لینک‌های سایت خودتان را مرتب بررسی نمائید و لینکها نادرست را حذف یا تصحیح نمائید. تعداد بیشتر لینک‌های بدون استفاده در یک سایت باعث کاهش بیشر رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد‌شد.

7- استفاده از کلمات کلیدی :

هیچگاه از استفاده صحیح از کلمات کلید غافل نشوید. مرتب کلمات کلید سایت خود را بررسی کرده و در صورت نیاز کلمات آنرا تصحیح نمائید. به خاطر داشته باشید که این تغییرات بصورت افزایش باشد. تغییر یکباره کل کلمات کلید سایت می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته‌باشد.

اینستاگرام و تاثیرات آن در کسب و کار
اینستاگرام و تاثیرات آن در کسب و کار

رسانه های اجتماعی یک ابزار عالی برای رونق بخشیدن به کسب و کار و نمایش خدمات به شمار می آید. در این میان رسانه ی اجتماعی اینستاگرام بسیاری از مردم، و بسیاری از کسب و کارها را به خود جذب کرده است.

اینستاگرام با محیطی کاملا ساده، اما انعطاف پذیر و متنوع (بخاطر استفاده از تصاویر بارگزاری شده کاربران) به سرعت توانست نزد کاربران اینترنتی همانند فیسبوک و توییتر محبوب شود. این موضوع تمامی مشاغل و کسب و کارها را بر آن داشت تا فعالیت جدی تری در این رسانه ی اجتماعی را شروع کنند.

در این مقاله سعی شده است نگاهی به کارکرد اینستاگرام و بازخورد آن برای کسب و کارها بپردازیم… پس اگر شما نیز در رسانه ی اینستاگرام دارای یک حساب کاربری با هدف نمایش و ارتقای کسب و کار خود هستید این مقاله را تا انتها بخوانید.

اینستاگرام یک رسانه ی اجتماعی بزرگ

اینستاگرام دیگر جزو رسانه های بزرگ اجتماعی به حساب می آید. بعضی صفحات تا میلیون ها فالو دارند، برخی از نوشته ها تا میلیون ها لایک خورده اند و این نشان می دهد که بازار رسانه ای در این شبکه، بسیار داغ است. شما برای ثبت نام در این رسانه ی بزرگ فقط کافی است یک ایمیل داشته باشید، با این ایمیل ثبت نام می کنید و بعد از ثبت نام لینک تاییدیه ارسالی به ایمیلتان را کلیک می کنید. به همین سادگی، شما وارد بازار رسانه ی اینستاگرام شدید.

اینستاگرام چگونه کار می کند؟

اینستاگرام یک رسانه ی بزرگ و بیشتر مورد علاقه ی جوانان و نوجوانان است. در این پلت فرم حرفه ای قابلیت اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهای کوتاه از لبخندها، شادی ها، غم ها، غروب آفتاب، عکس های سلفی و … وجود دارد. اینستاگرام مکان مناسبی برای اشتراک گذاری زندگی مردم به صورت بصری و دیداری است. شما می توانید در این شبکه توسط تصاویر خود حرفهای خود را بیان کنید. غم ها و شادیهایتان را توسط تصاویر ارسالی با دوستانتان شریک شوید… و این باعث استقبالی بی نظیر افراد، مخصوصا جوان ترها از این رسانه ی اجتماعی شده است. بله، جوانان ، کسانی که شور زندگی، کار و خرید در آنها همواره زنده است و این باعث می شود تا بازار کار برای ارائه ی خدمات در این شبکه بیش از پیش اهمیت پیدا کند. پس اگر خواهان پیشرفت در وضعیت کسب و کار خود هستید حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آیا باید کسب و کار خودم را در اینستاگرام ثبت کنم؟

با توجه به سیل سرازیر شده ی جوانان به این رسانه ی اجتماعی، داشتن یک صفحه ی تجاری می تواند شما را در رقابت و ارائه بیشتر خدمات یاری رساند. حال باید دید که چه کسب و کارهای بیشتر باید در این رسانه فعالیت کنند و چه دلایلی برای اینکه اینستاگرام داشته باشند وجود دارد؟ در زیر به برخی از این دلایل و رویکردها نگاهی می اندازیم:

  • بازاریابی بصری: چیزی که بیشترین بازخورد را در اینستاگرام دارد، استفاده از تصاویر به جای نوشته هاست. اگر شما فکر می کنید کسب و کار شما می توانید با تصاویر به کاربران، باعث جذب مشتری شود، اگر فکر می کنید بازاریابی بصری یکی از واجبات تبلیغات خدمات شماست، اگر فکر می کنید قادر با خلق تصاویر برای ارائه خدمات خود هستید، پس فرصت را از دست ندهید. این یکی از بهترین فرصت های تبلیغاتی شما خواهد بود.
  • آیا مشتریان شما در اینستاگرام هستند؟ برخی خدمات، به گونه ای است که مشتریان خدمات کمتر از صفحات اجتماعی استفاده می کنند. اگر شما چنین مشتریانی را دارید، استفاده از شبکه های اجتماعی، جز معرفی و صرف وقت و هزینه، چیز دیگری برای شما به ارمغان نخواهد داشت. اما اگر شما مشتریانی دارید که وابسته به اینترنت هستند، و یا از اینترنت استفاده می کنند، باید سریعا خواندن این مقاله را تمام کنید، و به سراغ ساختن اولین اکانت خود در رسانه ی اینستاگرام شوید.
  • آیا رقیبان شما در اینستاگرام هستند؟ رقیبان خود را زیر نظر بگیرید، در اینستاگرام، جستجویی وجود دارد که با نوشتن خدماتی که ارائه می دهید می توانید رقیبان خود رابیابید… بهترین راه برای کسب مشتریان اصلی، اشتراک گذاری تصاویر رقیبان، نوشتن دیدگاه در تصاویر رقیبان و الهام گرفتن از نحوه ی استفاده و اشتراک گذاری آنها در این رسانه است.

چگونه می توانید با اینستاگرام کسب و کار خود را رونق دهید؟

حالا که راغب شده اید حساب کاربری خود را در اینستاگرام بسازید، ما می خواهیم نکاتی مهم و کلیدی در رابطه با کسب و کار در این شبکه، در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با قدرت شروع کنید!

  • استفاده از هشتک ها در تصاویر: هشتک ها یک جنبه مهم در شبکه های احتماعی هستند، توسط هشتک ها می توانید مقالات مختلف را راجع به یک موضوع دنبال کنید. استفاده از هشتک ها باعث بازدید کاربران جدید و به طبع مشتریان جدید خواهد شد.
  • ارسال تصاویر و مطالب مرتبط با صفحه و کسب وکار: سعی کنید همواره تصاویری مرتبط با کارتان در صفحه ی تجاری خود ارسال کنید، به بینندگان و دنبال کنندگان خود احترام بگذارید. از گذاشتن تبلیغات سایت های دیگر دوری کنید. مطالبی مفید با تیترهایی جذاب و تصویری منحصر به فرد برای خوانندگان خود ایجاد کنید تا هم اعتماد آنها را بدست آورید و هم باعث ایجاد حسی خوب و مسرت بخش در آنها شوید.
  • مشتریان و علاقه مندان خود را بشناسید: ببنید مشتریان شما از چه سنی هستند؟ پیر؟ جوان؟ جنسیت آنها چطور؟ آیا فقط خانم ها و یا فقط آقایان و یا هر دوی آنها؟ باید بتوانید طوری برنامه ریزی کنید تا مشتریان اصلی به سایت شما سرازیر شوند. باید بدانید مشتریان و علاقه مندان شما چه چیزهایی را دوست دارند. چه الگوهای رفتاری ای را می پسندند.همه ی اینها می تواند شما را در حضوری بزرگ و باور نکردنی در این رسانه یاری بخشد!
  • راه های کسب درآمد و جذب مشتری را در اینستاگرام بیاموزید: اینستاگرام شبیه به فیسبوک و توییتر قابلیت بسیار بالایی در ارتقای سطج خدمات شما را دارد. قبل از اینکه در حوزه ی تجارت وارد اینستاگرام شوید و خدمات خود را به صورت تصاویر ارائه دهید می توانید با بازدید از صفحات رقیبان و دیگر صفحات مرتبط با کارتان، از آنها و نحوه ارسال تصاویر الهام بگیرید. مطمئن شوید شما می توانید با اینتساگرام به بهترین نتیجه برای جذب مشتری برسید. رویکرد خود را به سمت جذب مخاطبان بیشتر با محوریت خدمات خود کنید.

ارزش یک تصویر معادل با هزار کلمه است

اینستاگرام یک پلت فرم قدرتمند برای کلیه شرکتها و ارائه خدمات آنها به صورت تصویری باشد. مردم می توانند با توجه به علاقه مندی ها خود، صفحات مورد نظر خود را دنبال کنند، شرکت ها هم در این راستا سعی می کنند خود را به علاقه مندی های مردم نزدیک کنند، خدمات خود را در راستای اعتماد سازی و راحت کردن کار مردم ارتقا دهند، به آنها کمک کنند و در کنار آنها باشند. اینستاگرام محیطی است که شما با یک تصویر می توانید با مشتریان خود سخن بگویید. آنها را به دریافت خدمات خود تشویق کنید. اینستاگرام پلی است که می تواند با ارائه یک عکس، تصویری از صفحه ی مورد نظر در ذهن بیننده ایجاد کند، ارسال کننده ی تصویر شما هستید، می توانید مخاطبان را میخ کوب صفحه ی خود کنید، رضایت و اعتماد را به مشتریان بدهید.

0 180

در این ویدئوی آموزشی نحوه ی بهینه سازی تصاویر برای وب سایت، با استفاده از نرم افزار فتوشاپ آموزش داده می شود. دیدن آن را به همه وب مستران عزیز توصیه می کنیم.

0 193
رتبه بندی الکسا
رتبه بندی الکسا

به تعریف الکسا از رتبه بندی ترافیک الکسا توجه کنید:
رتبه بندی ترافیک الکسا بر اساس آرشیو سه ماهه اطلاعات کاربران استفاده کننده نوار ابزار الکسا و همچنین تعداد صفحات بازدید شده و تعداد کاربران هر سایت می باشد. در مرحله ابتدایی، الکسا تعداد صفحات دیده شده هر سایت را در وب به صورت روزانه محاسبه می کند.
رتبه بندی اصلی الکسا بر اساس موقیعت مکانی و دو ویژگی ذکر شده در بالا، در بازه زمانی مشخص تعیین می شود. (پس رتبه یک سایت مستقیما تحت تاثیر هم تعداد بازدیدکنندگان سایت و هم تعداد صفحات که در اینترنت توسط کاربران دیده شده است می باشد.)   وب سایت شما چندمین وب سایت جهان است؟
مسلما هرچه ای رقم به عدد صفر نزدیک تر باشد وب سایت شما برتر از سایت های دیگر بوده و دارای ترافیک بازدید بیشتری خواهد بود.در نتیجه هرچقدر بازدید و ورودی کاربران شما در وب سایت شما بیشتر باشند مخاطبان بیشتر و مشتریان بیشتری خواهید داشت.

حال ببینیم الکسا چه اطلاعاتی از سایت ها به ما می دهد!

برای اینکه از اطلاعات و رتبه سایت خود در الکسا مطلع شوید کافیست به این آدرس مراجعه کنید :

و در محل مربوط به جستجو، نام سایت یا وبلاگ خود را درج کنید تا چنانچه الکسا رتبه ای به آن اختصاص داده ، نمایش داده شود.
همچنین می توانید از این آدرس هم برای انجام مراحل کمتر ، آمار مربوط به سایت خود را مشاهده کنید:

(کافی است بجای آدرس seo-masters.ir ، آدرس سایت یا وبلاگ خود را درج کنید)

در صفحه مربوطه رتبه جهانی سایت شما و رتبه کشوری و نیز تعداد لینک های سایت شما در بین سایت های دیگر قابل مشاهده می باشد. در بخش دیگری نیز آمارها و نمودارهای خاصی هم از میزان بازدید در بازه های زمانی متفاوت و پارامترهای دیگری با قابلیت مقایسه این آمار با سایت های دیگر گنجانده شده است.
توضیح برخی موارد چون بحث تخصصی می شود را به آینده موکول می کنیم اما در اینجا ۳ پارامتر مهم قابل بررسی است :

رتبه جهانی سایت شما : بر اساس میزان دسترسی کاربران دنیای مجازی در بازه زمانی یک روزه ، به سایت یا وبلاگ شما ، رتبه جهانی به شما تعلق می گیرد.

رتبه کشوری سایت شما : بر اساس میزان دسترسی کاربران دنیای مجازی در بازه زمانی یک روزه ، از کشوری که بیشترین بازدید کننده را داشته اید (برای سایت های ایرانی ، مسلما کاربران ایرانی بیشترین ترافیک را روی سایت ها خواهند داشت) رتبه کشوری به شما تعلق می گیرد.

تعداد لینک ها : تعداد لینک های سایت شما در سایت ها و صفحات مختلف محاسبه می شود. (با تبادل لینک می توانید این عدد را بالا ببرید)
زمان به روز رسانی رتبه بندی الکسا معمولا روزانه است. همچنین آمار مربوط به تعداد لینک ها را معمولا هر ۱۵ روز یکبار ، به روز می کند.
امروزه آمار الکسا به نوعی اعتبار و نمایش دهنده آمار دسترسی کاربران به سایت ها تلقی شده و معمولا این رتبه بندی برای جذب تبلیغات هم کاربرد زیادی پیدا کرده است. پس کوشا باشید تا با افزایش بازدیدکنندگان سایت یا وبلاگ خود به بهبود رتبه الکسا نیز کمک کنید. قابل ذکر است که الکسا آماری مربوط به برترین سایت ها را برای هر کشور خاص نیز منتشر می کند. مثلا برترین سایت های کشور ایران بر اساس رتبه بندی الکسا در این آدرس قابل مشاهده است.

روش هایی برای افزایش رتبه الکسا روش افزایش رنک الکسا  :
افزایش رتبه سایت در الکسا ممکن است به نظر شما بسیار ساده تر از افزایش رتبه در گوگل یا افزایش رتبه سایت در یاهو باشد ولی دقیقا افزایش رتبه و رنک در الکسا به دلیل نوع گزارشات این سایت با مفهوم توسعه کسب و کار الکترونیک کاملا به یک بازاریاب حرفه ای با تجربه بازاریابی الکترونیک و مسلط به شیوه های نوین تبلیغات الکترونیکی طبق دانش روز دنیا میباشد و در غیر اینصورت شاید با انجام روشهای عادی و معمول افزایش رنک شرکت های طراحی سایت و شرکت های بازاریابی اینترنتی ممکن است تنها رتبه و رنگ شما در الکسا بالاتر رود ولی گزارشات و آمار مربوط به تبدیل بازدیدکننده به مشتری طبق گزارشات قبل سر جای خود باقی بماند .
یکی از مهمترین گزارشات الکسا مربوط به فرار بازدیدکننده پس از مشاهده صفحه اول یا ترک سایت توسط بازدیدکننده پس از جستجو در موتور جستجو و کلیک روی لینک سایت میباشد . وب سایت شما دقیقا مانند یک شرکت یا یک فروشگاه میتواند نوع مشتری خود را جذب کند . یک فروشگاه شیک در نقطه ای از شهر که اجناس برند و اصطلاحا با کیفیت میفروشد با قیمت بالا با فروشگاهی که در منطقه ای از شهر است که اجناس با یک بیستم قیمت و کم کیفیت ارائه میکند ،هر کدام مشتری خود را پس از مدتی جذب میکند .
با ذکر این مثال عملا میتوانید با مشورت با یک بازاریاب کسب و کار های الکترونیک مشورت کنید تا دلایل ترک صفحه توسط برخی از مشتریان را برای شما بصورت یک گزارش کامل تحویل دهد .
در اینجا شیوه هایی که شما می توانید برای بالا بردن الکسا رنک خود استفاده کنید، ذکر شده است. بسیاری از این موارد از تجربیات وبمسترهایی است که نتایج مثبتی در رتبه بندی الکسا داشته اند. برخی دیگر از موارد از منابع و مقالات منتشر شده گرفته شده است.
آیا این موارد کمکی می کند؟ طبق گفته بعضی ها، بله، اعمال این شیوه ها کاملا نتیجه مثبت می دهند. اما توجه کنید که بسیاری از آنها نیازمند تلاش و برنامه ریزی هستند و از این رو این موارد زمانی موثر خواهند بود که شما فعالیت ها را متدوام انجام دهید.
برای افزایش

یکی از مهمترین گزارشات الکسا مربوط به فرار بازدیدکننده پس از مشاهده صفحه اول یا ترک سایت توسط بازدیدکننده پس از جستجو در موتور جستجو و کلیک روی لینک سایت میباشد .

رتبه الکسا، من پیشنهاد می کنم به جای  تمرکز بر روی شیوه های مصنوعی افزایش رتبه الکسا بر روی توسعه و افزایش کیفیت محتوا تمرکز کنید که علت اصلی جذب بازدید کننده است.
محتویات با لینکهای با ارزش بهترین و طبیعی ترین شیوه برای افزایش ترافیک و رتبه الکسا می باشد.
این مهم است که شما بیشتر تلاشتان را وقف افزایش مخاطبین کنید در حالیکه به هر یک از راهنمایی های زیر توجه می کنید.

1. نوار ابزار الکسا را نصب کنید یا وضعیت افزودنیهای مرورگر فایرفاکس را تنظیم کنید. سایت یا وبلاگ خود را به عنوان خانه اصلی انتخاب کنید. این اولین قدم است. برای نصب این نوار ابزار بر روی عبارت Alexa Toolbar کلیک کنید.

2. ابزار رتبه الکسا را در وب سایت خود قرار دهید. این سبب دریافت تعداد قابل توجهی کلیک روزانه می شود. بنا به گزارش برخی، هر کلیک به عنوان یک بازدید کننده حساب می شود حتی اگر کاربران از نوار ابزار استفاده نکرده باشند.

3. دیگران را تشویق کنید که از نوار ابزار الکسا استفاده کنند. این شامل دوستان، وبمسترهابه عنوان اصلی ترین بازدید کنندگان و خوانندگان سایت می شود.

4. در یک دفتر کار می کنید یا در شرکت خودتان؟ نوار ابزار الکسا یا افزودنیهای مرورگر فایرفاکس را در روی همه کامپیوتر های نصب کیند و وب سایت خود را به عنوان صفحه اصلی (صفحه خانه) برای همه مرورگرها تنظیم کنید. بهتر است بدانید که این راه وقتی جواب می دهد که آی پی های داینامیک یا مختلف استفاده می شود.

5. از دوستان بخواهید که برای پروفایل وب سایت شما در الکسا نظر و امتیاز بدهند. این به طور مستقیم بر روی رتبه تاثیر گذار نیست اما به هر حال ممکن است کمک کند.

6. درباره الکسا بنویسید. وبمسترها و وبلاگ نویسان دوست دارند درباره روشهایی که رتبه الکسای آنها را افزایش می دهد بخوانند. آنها به شما لینک می کنند و ترافیک سایت شما افزایش می یابد. این کم کم روی رتبه الکسای شما تاثیر می گذارد.

7. آدرس تان را در اتاق های گفتگو های یا فروم های وبمسترها مطرح کنید. وبمسترها معمولا نوار ابزار را نصب کرده اند. شما وبمسترها را به سمت سایت خود می کشید و به آنها مطالب و نکات مفید پیشنهاد می کنید. همچنین این راه خوبی برای ایجاد ارتباط برای به اشتراک گذاشتن مقاله های مفیدتان با دیگران است.

8. محتویاتی بنویسید که درباره وبمسترها باشد. این می تواند درباره دامنه ها و سئو (بهینه سازی وب سایت ها) باشد. دو موضوعی که بیشتر وبمسترها دوست دارند و مخاطبینش نوار ابزار الکسا را نصب دارند.

9. در شبکه های اجتماعی آسیایی پست بگذارید. برخی از وبمسترها گفته اند که کاربران آسیای شرقی وب، بیشترین طرفداران نوار ابزار الکسا و قضاوت درصدی الکسا می باشند. من به شما پیشنهاد می کنم اگر وقت این کار را دارید، حتما امتحانش کنید.

10. یک بخش ابزار وبمسترها در سایتتان بسازید. این یک قطب مغناطیسی برای وبمسترها است تا اغلب سایت شما را بازدید کنند و به ابزارها دسترسی داشته باشند.

11. در سایت های پر بازدید عضو شوید. این معمولا تعداد زیادی بازدید کننده به سمت سایت شما می آورد و مطمئنا این بر روی رتبه الکسای شما تاثیر مثبتی می گذارد. به طور طبیعی، شما نیاز دارید که ارزش لینک هایتان را توسعه بدهید.

12. از نمایش تبلیغات کلیکی استفاده کنید. در موتورهای جستجو مثل گوگل تبلیغات بدهید یا به دنبال عباراتی باشید که بیشتر جستجو می شود. زمانی تبلیغات شما مفیدتر خواهد بود که درباره مواردی باشد که مخاطبین به آن نیاز دارند.

13. یک دسته بندی برای الکسا در بلاگ خود بسازید و هر مقاله و خبری که درباره الکسا می شنوید در آن بنویسید. این باعث می شود که وبمسترها یا بازدید کنندگانی که به طور گاه گاه جستجو می کنند به راحتی به منابع شما دسترسی داشته باشند و این به رتبه شما در موتورهای جستجو کمک می کند.

14. لینک و بنر وبمستر فروم ها (تالارهای گفتگو) و وب سایت ها را در سایت خود قرار دهید. نمایش یک تبلیغ برجسته و عالی ترافیک زیادی به سمت وب سایت شما خواهد آورد. و سبب افزایش قابل توجه رتبه الکسا سایت شما می شود.

در پایان پاسخ چند پرسش رایج را خواهیم گفت.

- چرا برخی وبلاگ ها هنوز قابلیت رتبه بندی الکسا ندارند؟ قبلا امکان نمایش رتبه بندی فقط برای سایت ها در alexa بود که اکنون وبلاگ سیستم های بلاگفا – میهن بلاگ – رز بلاگ – وی سی پی و بلاگ وب می توانند رتبه وبلاگ خود را نیز مشاهده کنند . بقیه وبلاگ های سایر سرویس دهندگان هنوز امکان رتبه بندی ندارند که بزودی الکسا این امکان را میسر خواهد کرد.

- چرا برخی سایت ها هنوز رتبه جهانی یا کشوری ندارند؟ ابتدا حتما از ثبت بودن دامنه سایت یا وبلاگ خود در موتورهای جستجو مطمئن شوید.  الکسا پس از ثبت شدن سایت شما در موتورهای جستجو شما را شناسایی و در لیست رتبه بندی قرار می دهد.

- چرا برخی سایت ها با داشتن رتبه جهانی ، اما رتبه کشوری ندارند؟ برخی سایت ها آمار بازدید بسیار پایینی دارند امکان رتبه بندی کشوری برای آنها نیست. همچنین گاهی اختلالات الکسا برای سایت های با آمار بازدید کم ، باعث این موضوع شده که پس از مدتی رتبه کشوری هم فعال می شود.

 

0 185
سئو گوگل
سئو گوگل

SEO کلمه ای است که از سرواژه های عبارت Search Engine Optimization یا Search Engine Optimizer  تشکیل می شود. تصمیم به استخدام یک متخصص سئو ، تصمیم  بزرگی است که همچنان که ممکن است منجر به پیشرفت و بهبود کیفیت کاری شما بشود، در صورتی که غیرمسئولانه و نامناسب انجام شود می تواند اعتبار شما را زیر سوال ببرد و به کسب و کار شما آسیب جدی وارد کند.

آژانس ها و متخصصین SEO خدمات مختلفی را به شما ارایه می کنند از جمله این موارد:

  • بررسی ساختار و محتوای  سایت شما
  • پیشنهادات فنی برای توسعه وبسایت شما برای مثال میزبانی وب، تغییر مسیر ها (Redirects) ، ایراد صفحات و استفاده از جاوا اسکریپت
  • توسعه محتوایی
  • مدیریت آنلاین کپین های توسعه شغلی
  • تحقیقات بر روی کلمات کلیدی
  • آموزش SEO
  • تخصصی سازی در یک بازار محصولی و جغرافیایی خاص

به خاطر داشته باشید که نتایج جستجوی گوگل شامل نتایج ارگانیک و نتایج دیگری است که به صورت تبلیغاتی و با عنوان Sponsered Links نشان داده می شود. تبلیغات در گوگل به تنهایی هیچگونه اثری بر روی حضور سایت شما در نتایج معمولی ندارد. گوگل به هیچ عنوان با دریافت پول، هیچ سایتی را در نتایج عادی جای نمی دهد. شما می توانید با استفاده از منابع مختلفی که در اینترنت وجود دارند برای بهینه سازی وبسایت و سیستم خود استفاده کنید. در وب فارسی سایت هایی همچون seomoz.ir به seoforum.ir طور تخصصی به این موضوعات می پردازد و الکتروبلاگ نیز به عنوان عضو تازه ای در این حیطه، سعی در کمک کردن به کاربران فارسی زبان برای یادگیری این اصول می کند.

بهترین زمانی که شما می توانید برای استخدام یک متخصص یا شرکت انتخاب کنید، زمانی است که قصد طراحی مجدد وبسایت و یا معرفی محصول جدید خود را داشته باشید. این باعث می شود که از همان ابتدا طراحی و برنامه ریزی شما با اصول سئو پیش برود. اگرچه ، رعایت کردن اصولی سئو، در هر زمانی می تواند به شما کمک کند.

سوالات مفیدی که می توانید از یک بهینه ساز بپرسید

  • آیا می توانید مثال هایی از پروژه های قبلی خود و موفقیت هایی که کسب کرده اید را به شکل یک گزارش به من بدهید؟
  • آیا شما از راهنمایی وب مستر های گوگل (Google Webmaster Guideline)  پیروی می کنید؟
  • آیا شما پیشنهادی در زمینه استفاده از یک سرویس مارکتینگ آنلاین به عنوان مکملی برای بهبود نتایج من دارید؟
  • چه نتایجی انتظار می رود که به دست بیاید و طی چه مدتی؟ معیار شما برای سنجش موفقیت چیست؟
  • آیا در زمینه کاری و صنعت من تجربه ای دارید؟
  • آیا در زمینه کشور و فرهنگ و زبان من تجربه ای دارید؟
  • آیا در بهینه سازی سایت های بین المللی تجربه ای دارید؟
  • مهمترین تکنیک های سئو شما چیست؟
  • چه مدت است که در این زمینه مشغول هستید؟
  • نحوه ارتباط من با شما چطور است؟ از چه راه هایی؟ آیا شما گزارش نتایج را با جزییات در اختیار من قرار می دهید؟ در چه بازه زمانی؟

در صورتی که آن فرد یا شرکت به اندازه کافی به خود مطمئن باشد و بتواند کیفیت کارش را تضمین کند، تا حد بسیار زیادی می تواند با شفافیت به این سوالات پاسخ بدهد. در صورت عملکرد نامناسب ممکن است رتبه شما در نتایج مرتبط کاهش یابد و یا حتی ممکن است کلا از نتایج حذف گردد.

نکته های نهایی

  • مراقب آژانس ها و اشخاصی که ایمیل های بی هدف می فرستند باشید. حتی گوگل هم از گزند این افراد بی نصیب نمانده است!

“Dear google.com,
I visited your website and noticed that you are not listed in most of the major search engines and directories…”

  • هیچ کس نمی تواند گارانتی کند که شما حتما به رتبه ۱ گوگل دست پیدا می کنید. گوگل هیچ همکاری تجاری در این زمینه با کسی ندارد و در صورتی که عملکرد شما درست نباشد ، حتی اگر به طور موقت به رتبه های بالا دست یابید، آن را از دست می دهید.
  • مراقب شرکت هایی که به وضوح رفتار نمی کنند و دایما درباره کار خود پنهان کاری می کنند باشید. احتمالا کاسه ای زیر نیم کاسه است!
  • شما هیچوقت مجبور نیستید که به یک شرکت یا فرد که کار SEO برای شما انجام می دهد لینک بدهید.
  • با تعقل و بردباری انتخاب کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی بی مورد، بدون اینکه محتوای مرتبط با آنها وجود داشته باشد ، بسیار به شما ضرر می زند.

0 175
سئو
سئو

زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.

اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر معروف شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه SEO را شنیده اند. اما SEO چیست؟ معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند.
به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.
علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند. موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی می کنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمی کنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد. یکی از کارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می دهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند.
به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار می دهند. هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب می کنید، شما باید از این طراح درباره بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند. در صورتی که این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود.
● چرا SEO مهم است؟
چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد. موارد ذیل برخی از دلایل این موضوع می باشند: برتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از وب سایت شما دعوت می کند. ۸۷ در صد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند. ۹۱ در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند. طبق آخرین تحقیقات بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام می گیرد. ۷۳ در صد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز می شود. ۵.۳ بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند.
● چه کسانی به SEO احتیاج دارند؟
هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت می کند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی می باشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند. اگر شرکت شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید SEO را در الویت قرار دهید. به خاطر داشته باشید که SEO شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار معرفی میکند.
● ابزارهای SEO چیست؟
در اینجا می خواهیم درباره ابزارهای SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو صحبت کنیم و تعدادی از آنها را معرفی کنیم.
▪ Keyword Suggestion پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی:
همانطور که در بالا گفتیم کلمات کلیدی در جذب موتورهای جستجو نقش به سزایی دارند. شما می توانید با استفاده از Keyword Suggestion کلمات کلیدی بهتر و جذاب تری را انتخاب کنید.
▪ Google Rank Checkerچک کننده امتیاز شما در گوگل:
موتور جستجوی گوگل با محاسباتی خاص و دقیق به وب سایت ها امتیاز می دهید، هر چه امتیاز سایت شما در گوگل بالاتر باشد ارزش سایت شما بالاتر است. معمولا چک کردن این امتیاز آسان نیست اما این ابزار در بیشتر سایت های مرتبط باTools SEO کار شما را آسان کرده و شما می توانید به راحتی امتیاز خود را در گوگل چک کنید.
▪ Link Popularity محبوبیت لینک:
محبوییت لینک به شما نشان می دهید که در موتورهای جستجوی مختلف وقتی شما را جستجو می کنند چه تعداد نتیجه ظاهر می شود و جدیدن از این ابزار برای مقایسه کردن بین چند وب سایت استفاده می شود.
▪ Search Engine Position وضعیت سایت شما در موتورهای جستجو:
این ابزار هم تعداد نتایج جستجوی سایت شما را در موتورهای جستجوی بزرگ نمایش می دهد. در کل Web Site Optimization Tools یا ابزارهای بهینه سازی وب سایت که انواع مختلف و متنوعی دارند. البته یکی از خدماتی که بیتا سافت ارائه می دهد خدمات SEO می باشد که وب سایتهایی که توسط این شرکت طراحی و پیاده سازی شده اند دارای بهترین رتبه در موتورهای جستجوی بزرگ می باشند.